ZOEK BINNEN ARTIKELEN

Home T-Roc de nieuwe coole SUV van VW
T-Roc de nieuwe coole SUV van VW
WVTTK

T-Roc de nieuwe coole SUV van VW

  1. 14 november 2017, 17:00
  2. 0 Reacties

Noem het beroepsdeformatie. Als wij een nieuw model auto zien dan denken we daar meteen een caravan achter. Bij de nieuwe T-Roc van VW leverde dat een aangenaam plaatje op. Meteen even gekeken naar wat hij mag trekken. Dat blijkt 1900 kilo te zijn.

T-Roc als hippe Golf

T-RocWe zouden het natuurlijk nooit zelf durven te zeggen. Maar sommige mensen vinden een doorsnee Golf maar heel gewoon, doodgewoon. En, hoewel er exemplaren zijn die daar zeker een flinke uitzondering op zijn, we snappen het wel een beetje. Volkswagen heeft voor die mensen iets nieuws. Een echte nekkendraaier zoals dat heet. Helemaal niet Volkswagen zeg maar. Al waren ze met modellen als de Tiguan en de Touareg al aardig op de SUV weg. En nu is daar de T-Roc. Met inderdaad de T als knipoog naar de beide eerder genoemde modellen. Hoge zit, typisch Suv, robuust en vierwielaandrijving. Roc wil aangeven dat je te maken hebt met een cross-over. Een combinatie van een SUV en een hatchback. Voor iedereen die wel eens iets anders wil dus.

Uit Portugal

De auto’s voor de Europese markt komen uit de Portugese fabriek in Setúbal. Zijn debuut maakte hij daarom in Lissabon. Opvallen doet vooral de voorkant met zijn in de breedte getrokken grille met dubbele koplampen. Afwijkend ook de combinatie van dagrijlichten en bochtverlichting. Ook de nodige chroomlijsten trekken de aandacht. Hij is er naast de standaardversie ook als Sport en Style en is, met de minder krachtige motoren, ook als tweewielaangedreven versie verkrijgbaar. In totaal komen er zes verschillende motoren beschikbaar. Drie diesels en drie benzine. Daardoor is er keus tussen 115 pk, 150 pk en 190 pk. De twee sterkste motorvarianten zijn gekoppeld an een DSG 7 traps-automaat en vierwielaandrijving. Bi-Color is een optie, het staat hem goed.

T-Roc interieur

Moderne snufjes

Ook in het interieur kun je kiezen voor kleur, want alles is digitaal. Optioneel is er een Active Info Display. Je ziet dan het navigatiescherm groot voor je. Je snelheid is dan een klein cijfertje in de rechter benedenhoek geworden. Cool. De T-Roc heeft de nodige assist-systemen aan boord. In goed Nederlands zijn dat zaken als de Multikollisionsbremse, het aktiven Spurhalteassistenten en het Umfeldbeobachtungssystem Front Assist. Die de voetgangers voor je in de gaten zal houden. Dan is er ook nog de City-Notbremsfunktion. Op de Style versie zit daarbij een systeem dat vermoeidheid bij de bestuurder signaleert. En dan nog blijft er een lijst over van nog meer assist-systemen waaruit je optioneel kunt kiezen. Kortom, even de handleiding lezen voor vertrek kan geen kwaad.  De T-Roc is een leuk alternatief voor de Golf. De Sport variant is daarbij meer GTI dan SUV, zeker ook leuk zonder caravan erachter. Hij is er vanaf € 25.995,-.

www.volkswagen.nl

VORIGE BERICHT VOLGENDE BERICHT

REAGEER OP DIT ARTIKEL

GERELATEERDE ARTIKELEN

MEER WVTTK NIEUWS