Slow Travel

Slow Travel boomt in coronatijd

Nieuws

De caravan- en camperverkoop gaat hard. In ons land en in de rest van Europa. Hymer noemt Slow Travel dé manier van reizen voor de toekomst.

Slow Travel: onderweg met camper of caravan

Het veilig en relaxed onderweg zijn met je caravan of camper. Onthaasten. Oog voor je omgeving hebben. Niet de bestemming, maar de reis is het doel. Dat is slow travel. Een manier van vakantie die ook in deze vreemde coronatijd kan. Sterker nog, zelfs béter kan. Want de al groeiende kampeermarkt kreeg door de crisis – zo lijkt het – nog een extra boost. De verkoop van nieuwe en gebruikte caravans en campers stijgt in heel Europa. De voordelen zijn gemakkelijk op te noemen. Je bent flexibel op pad en kiest je bestemming op het laatste moment. Om die desgewenst ook meteen weer aan te passen als de situatie er om vraagt. Je bent zelfvoorzienend onderweg. Met eigen toilet, douche en bed. Afstand houden is geen enkel probleem. Anders dan in een vliegtuig, bus of hotel.

slow travel
De verkoopstijging in Europa.

Trend in het reizen is gezet

slow travel

Martin Brandt, CEO van de Erwin Hymer Group (foto naast de tekst): “De huidige crisis zal de trend van slow travel, het bewust en onthaast op reis gaan, verder versterken. Caravaning staat meer dan ooit voor een flexibele en persoonlijke vakantie. Niet alleen in Duitsland, maar in heel Europa”. De cijfers laten het zien. In Duitsland zijn er 65,4% meer registraties van campers dan in dezelfde maand vorig jaar. De Duitse brancheorganisatie CIVD heeft ook de aantallen van andere Europese landen erbij gehaald. Frankrijk +58% en Italië +50%. In België en Nederland een plus van zo’n 84%. Oftewel bijna een verdubbeling. Bij de caravans staan Duitsland en Frankrijk op +20%. Nederland scoort +25%. Denemarken spant de kroon met een plus van 61%.

Er zijn nog meer mooie ontwikkelingen. Martin Brandt: “Ook tijdens de crisis blijkt dat kopers van kampeermiddelen steeds jonger worden. Steeds meer gezinnen ook. Campers onder de 3500 kilo en met name buscampers scoren goed. Trend is ook een stijging in de verhuur. Veel mensen ontdekken – door allerhande reisbeperkingen – kamperen voor het eerst als manier van vakantie. Dan is huren een goede start.”

Hymer klaar voor grotere vraag

De Erwin Hymer Group en haar merken hebben in een vroeg stadium gereageerd op de veranderende omstandigheden. In een Europese campagne met de naam ‘Slow Travel, bewust reizen’ vragen de merken aandacht voor deze manier van op vakantie gaan. Naar de zelf gekozen bestemming en zonder haast. Met de camper of de caravan. Aandacht is er ook voor een bezoek aan de dealers.

Vanaf september zullen alle merken van de Erwin Hymer Group ook digitaal contact zoeken met de doelgroepen. Dat heeft uiteraard ook te maken met het niet doorgaan van de grote kampeerbeurzen. Alle 1200 dealers van de Erwin Hymer Group zijn er klaar voor. Klanten die belangstelling hebben in deze slow travel manier van reizen kunnen voor advies en met al hun vragen digitaal bij hun terecht.

Naar de site van Hymer.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Relevant