Nieuwe iSmove 7.3 F van Niesmann+Bischoff heeft eilandbed

Luc Schaepkens

Niesmann+Bischoff lanceert de nieuwe indeling iSmove 7.3 F. En dat net 10 maanden na de introductie van deze reeks. Deze indeling heeft achterin een eilandbed. Van uitdaging tot succesverhaal.

iSmove

Tien maanden geleden presenteerde N+B de iSmove. Een integraal die eigenlijk niet mogelijk leek. Want hoe kon zo’n ruime en vol uitgeruste camper onder de 3500 kilo blijven? Nou, dat was dus wél mogelijk. En de 6.9 E – de eerste indeling – is inmiddels een groot succes. De bouwer van doorgaans zware heavy liners leek hiermee alle geldende wetten in de camperbouw te overtreden. Niet alleen de kopers zijn enthousiast. De iSmove won in no time zowel de European Innovation Award als de Red Dot Design Award. Nu komt er een tweede indeling beschikbaar. De iSmove 7.3 F heeft een eilandbed: een queensbed dus.

Het ruim 2 meter lange eilandbed van de iSmove 7.3 F.

iSmove 7.3 F 30 centimeter langer

De iSmove 7.3 F is 30 centimeter langer dan de 6.9 E. Deze laatste heeft enkele bedden in de lengterichting. De 7.3 F heeft een eilandbed met een lengte van ruim 2 meter. En die kun je over de gehele breedte van het bed volop benutten. Dus geen afgeronde hoeken. Onder het bed heel veel opbergruimte in de vorm van vier grote uittrekbare lades. Uiteraard voorzien van centrale vergrendeling. Aan de ene kant van het bed een hoge kledingkast met indirecte verlichting en een spiegel. Aan de andere kant een verlaagd dressoir. Daar komt de opbergruimte in elke trede richting bed nog eens bij.

De Niesmann+Bischoff iSmove 7.3 heeft ruimte voor tot aan vijf personen. In de bank achter de stoel van de bijrijder zit een vijfde zitplaats verstopt. Deze is voorzien van een gordel en daarmee te gebruiken tijdens het rijden. Vanaf modeljaar 2022 heeft de vijfde zitplaats – ook bij de Arto-modellen – een Isofix-sluiting. Dus ook geschikt voor een kinderzitje. Een kijkje nemen in de nieuwe iSmove? Klik dan op deze link.

De enkele bedden in de 6.9 E.

Flair en Arto verbeterd

Geen revolutionaire veranderingen voor modeljaar 2022 bij de Niesmann+Bischoff Flair en Art0. Nieuw is de ‘Eifelgrijze’ buitenlak. De fabriek van N+B staat namelijk in het Eifelgebied, een vulkanische streek. Een fabriek die – dankzij het succes van de iSmove – een uitbreiding krijgt. Nieuw is ook het Fiat Driving Comfort Pack. Dat omvat onder meer een digitaal dashboard en lederen stuur met radiobediening. Verder een draadloze telefoonoplader en een hoofdschakelaar voor de startaccu.

Wij waren bij de presentatie van de iSmove. Bekijk hier onze video over dit gebeuren.

Op zoek naar een ruime camper, maar liever een tweedehands exemplaar? Lees hier waar je op moet letten bij de aankoop.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Luc Schaepkens

Redacteur