Martine van der Klauw
(Eind)redacteurHet zonnetje dat door het tentdoek schijnt, het geluid van zingende vogels, in de buitenlucht ontbijten met verse croissantjes. Daarom houd ik zo van kamperen!

Opnieuw een (voorgenomen) fusie in de kampeerbranche. De bekende outdoorwinkels De Wit uit Schijndel en Obelink uit Winterswijk zijn van plan om samen verder te gaan. “Deze stap is er één met het hart én het hoofd.”
Beide bedrijven blijven hun eigen koers varen totdat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een besluit heeft genomen. Krijgen ze groen licht, dan wordt de samenwerking stap voor stap opgebouwd. Voor klanten betekent dit: dezelfde gezichten, hetzelfde advies én geleidelijk meer keuze en gemak, laten de bedrijven weten in een gezamenlijk persbericht.
Beide bedrijven zijn groot geworden met dezelfde liefde voor kamperen en buitenleven. Mark de Wit (links op de foto, met in het midden zus Yvonne), directeur van De Wit Schijndel BV. “We blijven staan voor het vertrouwde advies en de service waar De Wit groot mee is geworden. Met Obelink aan onze zijde kunnen we klanten straks nog beter helpen, zonder wie we zijn uit het oog te verliezen.”
Obelink-directeur Berry Velthuis (rechts op de foto) vult aan: “We herkennen elkaars waarden en manier van werken. Samen brengen we het beste van twee werelden bij elkaar: vakmanschap in de winkel en slagkracht achter de schermen. Dat is winst voor klanten, collega’s en partners.”
De aangekondigde samenwerking tussen De Wit en Obelink staat niet op zichzelf. Eerder deze maand maakten Campolife en Dicar al bekend te fuseren. Daarmee zien we een duidelijke trend: grote spelers in de kampeerbranche bundelen hun krachten om sterker te staan in een snel veranderende markt. Voor kampeerders betekent dit hopelijk meer keuze, meer gemak en vaak nog betere service. Voor de bedrijven zelf is het een manier om toekomstbestendig te blijven en te investeren in winkelbeleving, online groei en logistieke slagkracht.
Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!