Geen zin in problemen: Etrusco campers kiest nu voor Ford

Marije Onderwaater

Het rijtje campermerken dat een alternatief voor de Fiat Ducato kiest, wordt steeds langer. Het Italiaanse Etrusco, onderdeel van de Erwin Hymer Group, zet de nieuw aangekondigde modellen op de Ford Transit. Dat geeft de camperbouwer meer zekerheid dan Fiat – die kampt met leveringsproblemen – op dit moment kan bieden. Etrusco komt onder meer met twee nieuwe modellen in de serie halfintegralen.

De nieuwe halfintegralen

De nieuwe halfintegralen zijn er in twee lengtes. De Etrusco T 6.9 is 6,98 meter lang en de Etrusco T 7.3 heeft een lengte van 7,34 meter. Beide modellen staan op de Ford Transit met verlaagd chassis, een 2,0 l EcoBlue-motor met 130 pk – op te waarderen naar 160 pk – en een automatische versnellingsbak. In het interieur is gekozen voor een mix van lichte en warme kleuren: wit met verschillende tinten bruin en grijs.

Etrusco T 6.9 halfintegraal

De T 6.9 is geschikt voor zowel stellen als gezinnen. De halfintegraal biedt maximaal vijf slaapplaatsen, waaronder de enkele bedden achterin. Deze hebben een afmeting van 1,95 x 0,80 meter. Het optionele hefbed zorgt voor nog eens twee slaapplaatsen. De zitgroep is tot vijfde bed om te bouwen. Etrusco kiest in deze halfintegraal voor een traditionele zitgroep, met een bank, een stoel en de twee draaibare cabinestoelen. De hoekkeuken is compact met een driepitsgasstel, een spoelbak en boven- en onderkasten met soft-close-sluiting. De koelkast heeft een inhoud van 137 liter. De Vario-badkamer is tegenover de keuken te vinden. Naar verwachting staat de Etrusco T 6.9 halfintegraal al deze maand bij de dealers, al is het nog even afwachten of hij ook naar Nederland komt.
Prijs: vanaf 53.000 euro exclusief BPM.

Het interieur van de Etrusco T 6.9 SF.
Het interieur van de Etrusco T 6.9 SF.

Etrusco T 7.3 halfintegraal in drie indelingen

De Etrusco 7.3 is er in drie indelingen: de T 7.3 SF met een dinettebank en stoel, de T 7.3 QCF met een face-to-face-indeling en de T 7.3 SCF met een XXL-lounge. De drie indelingen zijn verder voorzien van een L-vormige keuken met driepitsgasstel, ronde rvs-spoelbak en een 140 liter-koelkast, en een ruime badkamer. Voor kampeerbagage is genoeg plek dankzij de royale garage. Vooralsnog zet Etrusco alleen de SF in de showroom. De overige twee indelingen volgen tegen dit najaar.
Prijs: vanaf 54.000 euro exclusief BPM.

Enkele bedden in de Etrusco T 7.3 SF.
Enkele bedden in de Etrusco T 7.3 SF.

Extra’s in Complete Selection-pakket

Alle Etrusco-modellen op Ford zijn uit te rusten met het optionele Complete Selection-pakket. Dit pakket omvat onder meer airconditioning met pollenfilter, mistlampen voor, meegespoten bumper en carrosserielijsten, een panoramadakraam, extra stopcontacten, Xzent met Apple CarPlay/AndroidAuto, 16 inch lichtmetalen wielen, ingelegde ramen, een tweede garagedeur en een ombouw van enkele bedden naar een tweepersoonsbed.
Prijs: 8.000 euro.

Etrusco 6.9 SF

Basisvoertuig: Ford Transit, 130 pk
Afmetingen (lbh): 6,98 / 2,32 / 2,87 meter
Leeggewicht: n.n.b.
Laadvermogen:
 n.n.b.
Maximaal gewicht: n.n.b.
Zit-/slaapplaatsen: 
4 (optioneel 5)
Prijs: 
vanaf ca. 53.000 euro exclusief BPM
Website: Etrusco

SpecificatiesEtrusco 7.3 SF

Basisvoertuig: Ford Transit, 130 pk
Afmetingen (lbh): 7,34 / 2,32 / 2,87 meter
Leeggewicht: n.n.b.
Laadvermogen: n.n.b.
Maximaal gewich: n.n.b.
Zit-/slaapplaatsen: 4 (optioneel 5)
Prijs: vanaf ca. 54.000 euro exclusief BPM

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Marije Onderwaater

(Eind)redacteur

I love slapen onder een tentdoek! Met mijn vriend en onze zoons van 11 en 14 jaar ga ik graag op pad met onze Campooz Fat Freddy tenttrailer. Het liefst naar een zonnig land! Stiekem vind ik met een camper op pad gaan trouwens ook héél leuk! Dat tentdoek denk ik er dan wel even bij…