Erwin Hymer Group om de twee jaar op beurzen

Luc Schaepkens

De Erwin Hymer Group (EHG) maakt vandaag zijn nieuwe beurs- en digitale strategie bekend. Vanaf nu staan alle merken van deze groep om de twee jaar op de belangrijke beurzen.

Erwin Hymer Group

De hoofdpunten van de nieuwe beurs- en digitale strategie van de Erwin Hymer Group zijn kortweg:

  • Meer flexibiliteit bij de productpresentaties
  • Deelname aan de grote beurzen voortaan om de twee jaar
  • Een hechtere samenwerking met de dealers

De grote beurzen – zoals genoemd onder punt twee – zijn met name de Caravan Salon in Düsseldorf en de CMT Stuttgart. Hier zullen alle merken van de Erwin Hymer Group voortaan om de twee jaar present zijn. En dus niet – zoals tot nu toe het geval – elk jaar. Ook dit jaar laat EHG de beurzen aan zich voorbij gaan. De merken staan dus ook niet op de Caravan Salon in Düsseldorf.

De Dethleffs Globetrotter XLi Edition 90.

Goede ervaringen basis voor EHG beursstrategie

De Erwin Hymer Group komt tot deze nieuwe beursstrategie naar aanleiding van de goede ervaringen van de afgelopen twaalf maanden. De merken van de Erwin Hymer Group waren vorig jaar voor het eerst niet te bewonderen op de Caravan Salon in Düsseldorf. Ze werden digitaal onder de aandacht van het koperspubliek gebracht. Tijdens dit proces werd de samenwerking met de dealers hechter, laat Martin Brandt, de CEO van EHG, weten. Op die manier lukte het om digitaal duizenden nieuwe klanten te binden. Zij konden bij de plaatselijke dealer kennis maken met alle noviteiten en nieuwe modellen van de EHG-merken. Dat leverde heel wat enthousiasme op.

De Erwin Hymer Group merken zijn : Bürstner, Carado, Dethleffs, Eriba, Hymer, Laika, LMC en Sunlight.

Digitaal maatwerk

Alle merken van de Erwin Hymer Group leveren digitaal maatwerk. Door de marketing digitaal te doen, kan de EHG noviteiten en nieuwe producten veel flexibeler in de tijd presenteren. Oftewel, er hoeft niet te worden gewacht totdat er een beurs is. Ook is het mogelijk hierover intensief contact met alle doelgroepen te hebben. EHG gelooft zo een groter bereik te hebben en efficiënter te werken. Hoofddoel blijft daarbij een nauwere samenwerking met de ruim duizend EHG-dealers in Europa. Zij krijgen het jaar rond ondersteuning bij het zoeken naar nieuwe klanten.

De schitterende Averso Harmony Line van Bürstner.

Beurzen blijven belangrijk

De Erwin Hymer Group benadrukt dat hun aanwezigheid op beurzen zeker belangrijk zal blijven voor de marketingstrategie. Martin Brandt: “Met onze voorgenomen aanwezigheid op de grote beurzen om de twee jaar bedienen we een bepaalde groep klanten. Namelijk die klanten die een bezoek aan de beurs zien als onmisbaar onderdeel van het aankoopproces. Ook is een tweejaarlijkse aanwezigheid op de belangrijke beurzen in andere branches al gebruikelijk”.

Erwin Hymer Group zal volgend jaar weer aanwezig zijn op de beurzen. Het al dan niet present zijn op beurzen buiten Duitsland zal van geval tot geval worden bekeken.

Op de eerste foto in het artikel de Dethleffs XLi Edition 90. Lees er hier alles over.

Meer weten over de bijzondere Bürstner Averso Harmony Line? Dat lees je hier.

EHG liet eerder al weten een prima jaar achter de rug te hebben. Lees ons artikel hier.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Luc Schaepkens

Redacteur