De Bürstner Campeo Black Forest is een speciale buscamper

Luc Schaepkens

Camper- en caravanbouwer Bürstner steekt met de Campeo Black Forest zijn herkomst niet onder stoelen of banken. De Bürstner buscamper rolt namelijk uit de fabriek aan de voet van het Zwarte Woud. Dat Zwarte Woud was de inspiratie voor deze speciale Black Forest-uitvoering.

Speciale buscamper

Nee, de Black Forest is niet zwart – zoals je misschien zou verwachten – maar wit. Op de zijkant zwarte lijnen waarin we bergen en dennenbomen herkennen. Basisvoertuig is de Citroën Jumper met 120 pk onder de kap. De Bürstner Campeo Black Forest buscamper krijgt af-fabriek een omvangrijke basisuitrusting mee.

Smaakvol interieur in het grijs.

Campeo Black Forest is lekker volle Bürstner buscamper

Deze Bürstner buscamper is onder meer voorzien van 16 inch lichtmetalen velgen. Hij heeft aluminium raamkozijnen en voor de spoiler zit een bescherming. Die kan van pas komen op het ruige terrein van het Zwarte Woud. Binnen een hoog niveau aan functionaliteit en comfort. Grijze bekleding, grijze kussen en een grijs hoeslaken zijn standaard. Twee vilten organizers in het slaapgedeelte maken het plaatje compleet. Uit het eigen naaiatelier van Bürstner komt het fraaie Black Forest-borduursel.

Met Black Forest-borduursel.

Opties

Optioneel kun je de Campeo Black Forest uitrusten met een slaaphefdak. Daarnaast zijn er diverse pakketten om uit te kiezen. Zo is er een lichtpakket en een Campeo-pakket. De Black Forest komt beschikbaar in drie uitvoeringen. De C 600 is vanaf nu verkrijgbaar bij de Bürstner-dealer. De C 540 en C 640 staan in de planning. Alle drie de uitvoeringen hebben een compacte breedte van 2,05 meter. De Campeo Black Forest heeft vier zitplaatsen en twee tot vijf slaapplaatsen. Twee zijn standaard en een derde is optioneel in de zitgroep. Kies je voor het optionele slaaphefdak, dan komen er nog twee slaapplaatsen bij.

Regionaal product, nieuwe doelgroepen

“Bürstner produceert al meer dan 60 jaar aan de voet van het Zwarte Woud met een eigen timmer- en naaiatelier. Wij zijn diep geworteld in deze regio. De Black Forest is ons eerste product dat zijn plaats van herkomst in zijn naam en zijn design draagt,” zegt Thorsten Erhardt, hoofd Marketing bij Bürstner. “De trend in het winkelgedrag gaat al jaren duidelijk in de richting van regionale producten. Met de Campeo Black Forest willen we nieuwe doelgroepen aanspreken die houden van exclusief design en een exclusief wooncomfort in hun voertuig. Maar die tegelijkertijd ook hun verbondenheid met de natuur in het algemeen en het Zwarte Woud in het bijzonder tot uitdrukking willen brengen”.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Luc Schaepkens

Redacteur