Campingtrend Jaaroverzicht 2022

Martine van Kuler

De laatste dag van het jaar is er een vol terugblikken. Daarbij kan Campingtrend natuurlijk niet achterblijven. Ook in 2022 wisten jullie ons weer te vinden, waarvoor dank! Wat zijn de tien populairste artikelen? Je leest het in dit Campingtrend Jaaroverzicht 2022.

De toiletcassette legen. Ook al plenst het van de regen. Doe ik niet moeilijk over.

10: Wie leegt de toiletcassette op de camping?

Het blijft toch een dingetje, het legen van de toiletcassette op de camping. Niet alleen bij ons, maar ook bij jullie, zo bleek uit de reacties op Facebook. Het zijn toch vooral de mannen die met dat ding de gang naar het sanitairgebouw maken. En laten we dat in 2023 vooral zo houden. Het artikel (her)lezen kan hier.

9: Caravelair Alba 390 – compacte en betaalbare caravan

Jullie waren ook geïnteresseerd in de Caravelair Alba 390. Het artikel dat we in mei schreven over deze compacte en betaalbare caravan staat op de negende plaats in deze top 10. Een knappe prestatie voor dit reispaleis.

8: Smarttank: de slimme vuilwatertank voor camper en caravan

Ook een artikel waarover veel te doen was op social media: de smarttank. De een vindt het reuze handig, de ander totaal overbodig. Wij vinden het vooral leuk dat jullie het stuk over de slimme vuilwatertank voor camper en caravan zo goed hebben gelezen. Heb je dat nog niet gedaan? Grijp je kans en lees het hier.

Smarttank
Smarttank: de slimme vuilwatertank voor camper en caravan.
Smarttank
Smarttank: de slimme vuilwatertank voor camper en caravan.

7: We zijn er Bijna! 2022 in Spanje: interview met Martine van Os

We zijn er Bijna! is nog altijd een populair televisieprogramma. Het afgelopen seizoen nam presentatrice Martine van Os de kamperende senioren mee naar Spanje. In dit exclusieve interview vertelt ze ons er alles over. En jullie vonden het leuk om te lezen!

WZEB 2022 Thea Sjaak
Martine van Os met kampeerders Thea en Sjaak.
WZEB 2022 Thea Sjaak
Martine van Os met kampeerders Thea en Sjaak.

6: Campingprijzen: kamperen in Zwitserland en Italië is duur

Niet leuk, wél veel gelezen. Dat geldt voor ons artikel over de campingprijzen. Het Duitse camping.info heeft de prijzen van 23.000 Europese campings onderzocht en kwam tot de conclusie dat een nachtje op een camping in Zwitserland het duurst is. Voor een overnachting op een camping in Albanië betaal je het minst.

Carpento

5: Carpento caravan: licht, compact en opvallend

Een artikel dat we pas deze maand publiceerden staat met stip op nummer vijf. Wij blijken dus niet de enigen die gecharmeerd zijn van de Carpento caravan. Hier stellen we hem aan je voor.

4: Compacte caravans met een interessant prijskaartje

Wil je graag een caravan, maar durf je er niet zo goed mee te rijden? Ben je een ervaren caravankampeerder, maar wil je iets minder groot en luxe? Of zoek je gewoon een compacte caravan met een interessant prijskaartje? In dit artikel zetten we een aantal compacte én betaalbare caravans voor je op een rijtje. En dat werd gewaardeerd, want jullie lazen het stuk veelvuldig.

Nieuwe caravan: Fendt Apero voor hippe kampeerders

We hebben veel hippe kampeerders op Campingtrend, want dit artikel over de nieuwe Fendt Apero vond gretig aftrek. De Duitse caravanbouwer hoopt met deze instapper een jong publiek met een hippe levensstijl aan te spreken. De nieuwe Fendt komt in 2023 op de markt.

We zijn er Bijna! Martine van Os

2: We zijn er Bijna! terug op televisie

De populariteit van We zijn er Bijna! is enorm en jullie er graag over. Ons artikel over de terugkeer van het televisieprogramma is het op-een-na meest gelezen stuk van 2022. Hulde aan de makers!

1: Grenscontroles in vijf vakantielanden

En dan … tromgeroffelhet populairste artikel op Campingtrend in 2022 is dat over de grenscontroles in vijf vakantielanden. Al hebben wij zo’n vermoeden dat het onderwerp nou niet direct juichend werd ontvangen. Tóch wilden jullie er alles over weten.

grenscontrole
Grenscontroles!
grenscontrole
Grenscontroles!

Campingtrend in 2023

In 2022 hebben we jullie geïnformeerd, maar hopelijk geamuseerd en geïnspireerd! Iets wat we ook in 2023 weer van plan zijn. Op Campingtrend.nl kun je dagelijks (!) terecht voor je portie kampeernieuws. Verder zijn we te vinden op Facebook, Instagram, YouTube en zelfs TikTok én kun je je abonneren op onze nieuwsbrief en het gratis online Campingtrend Magazine.

Tot slot willen we jullie via deze weg een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en gezellig 2023 wensen. Hopelijk vol mooie kampeeravonturen.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Martine van Kuler

(Eind)redacteur

Het zonnetje dat door het tentdoek schijnt, het geluid van zingende vogels, in de buitenlucht ontbijten met verse croissantjes. Daarom houd ik zo van kamperen!