Camping Globo Rojo in Spanje, aan het strand en vlakbij Barcelona

Marije Onderwaater

Aan de Spaanse kust hebben we al enkele campings bezocht. Van camping Globo Rojo in Canet de Mar had ik echter nog nooit gehoord. Toch stuitte ik tijdens mijn zoektocht op deze camping en na een virtuele tour op Camping Streetview waren we al snel verkocht. Wil je weten hoe camping Globo Rojo ons is bevallen? Lees dan snel verder!

Globo Rojo

Bij camping Globo Rojo kan je geen vaste plaats reserveren. Wel kan je bij de boeking kiezen voor een Plus-plaats en een voorkeur aangeven. Of dit wordt toegekend, is meestal afwachten. Wij kozen een Plus-plaats, die – zo zagen we al op de website – helemaal niet zo groot is voor Spaanse begrippen. Na een weekje Frankrijk zouden we uiteindelijk twaalf nachten op Globo Rojo doorbrengen. Dat plan veranderde toen het op onze eerste camping – camping Les Cigales in Rocamadour – slecht weer werd. We belden met Globo Rojo met de vraag of we eerder konden komen. Dat bleek lastig, maar uiteindelijk gaf de eigenaar aan dat hij wel wat zou regelen. Hij wist nog niet of we meteen op de door ons gereserveerde plaats konden staan, maar hij had sowieso alvast een plekje voor ons. En dus verruilden wij de grijze Franse Lot voor de Spaanse zon.

De campingplaatsen op Globo Rojo zijn niet zo groot.

Volop schaduw bij Spaanse temperaturen

Eenmaal aangekomen op de camping, bleek er helemaal geen vuiltje aan de lucht. We konden gewoon op de plaats staan die voor ons was gereserveerd en hoefden niet meer te verkassen. Wat een feest! Volgens onze campingburen hadden we trouwens een van de beste plaatsen van de camping omdat er volop schaduw was. Met de Spaanse temperaturen is dat mooi meegenomen.

Oké, even over onze plaats. Wij kwamen dus uit Rocamadour waar we een nogal riante staanplaats hadden. Dat was op camping Globo Rojo wel even anders. We stonden vrij dicht op onze buren en de plaats was vooral erg ondiep. Onze oude Alpen Kreuzer Super GT komt met wagenbak, voortent en luifel toch wel op een meter of zes en dat konden we krap aan kwijt op onze plaats. Het werd nog krapper omdat we ook nog onze auto op de plaats moesten zetten. We kozen er uiteindelijk voor om hem helemaal voor de luifel te zetten. Dat bracht ons gelijk wat meer privacy. Dit betekende wel dat we van onder onze luifel vooral tegen onze auto aankeken, maar daar konden we mee leven. Onze plaats – nummer 33 – lag echt perfect. Dichtbij het schone sanitairgebouw, vlakbij het zwembad en bijna naast het restaurant. Van het restaurant hadden we geen last, we vonden het juist gezellig om de lichtjes en gezelligheid te zien.

Goed sanitair op camping Globo Rojo

Het sanitair van Globo Rojo is dik in orde. Er wordt ongeveer de hele dag door schoongemaakt. Ook de afwasruimte is prima. Het zwembad bestaat uit een ‘groot’ bad, een pierenbadje en een klein zoutwaterbad. Om het zwembad staan gratis ligstoelen met parasols. Het zwembad is niet bijzonder, maar wij hebben ons er prima vermaakt. De ene badmeester was wat strenger dan de andere en dus mochten we soms wel met een balletje overgooien en de andere keer niet. Op echt warme dagen was het heerlijk om eerst even af te koelen in het zoutwaterzwembad.

Camping Globo Rojo heeft een animatieteam dat met kinderen knutselt, maar ook enkele middagen waterspelletjes in het zwembad doet. Dat gaat allemaal heel relaxed. Verder was er een paar keer per week ‘s avonds animatie, waaronder een Disney-showtje (voor kinderen), een flamencoshow en een Polynesische show (die echt leuk was!). De kinderen kunnen zich uitleven op de trampoline, in het speeltuintje en in de voetbalkooi. Onze jongens waren hier elke avond te vinden en hebben de tijd van hun leven gehad. Voetballen met allerlei andere kinderen vonden ze echt geweldig.

Globo Rojo heeft ook een klein zoutwaterzwembad.
Het zwembad van camping Globo Rojo.
De jongens waren niet weg te slaan uit de voetbalkooi.

Geweldig campingpleintje

Het leukste aan Globo Rojo vond ik het centrale pleintje dat vlakbij het zwembad ligt. Hier vind je het restaurant, de bar, een kleine winkel en een heel fijn terras. Vanaf het terras heb je zicht op de voetbalkooi. Wij dronken bijna elke avond na het eten even een drankje op het terras terwijl de jongens in hun Messi-shirts de voetbalkooi onveilig maakten. Ook hebben we een paar keer in het restaurant gegeten. Het eten was hier prima.

Tijd om tot een conclusie te komen. We hebben het ontzettend naar onze zin gehad op camping Globo Rojo. De eerste twee nachten was het wel een beetje lawaaiig, vooral toen enkele kinderen van campinggasten terugkwamen uit de disco, maar dat werd later gelukkig minder. De plaatsen zijn echt niet groot, maar daar staat tegenover dat het gewoon een heel fijne camping is. Het personeel is ontzettend aardig, de camping is zeer goed onderhouden, het zwembad is lekker, het strand dichtbij en Barcelona ligt op treinafstand. De sfeer op de camping is goed. In de eerste week waren er veel Nederlanders, maar in de week erna (de derde week van augustus) kwamen er ook Engelsen, Fransen en Spanjaarden. Wat ons betreft is camping Globo Rojo dus een dikke aanrader.

Het gezellige terras waar we bijna iedere avond een drankje dronken.

Zien en doen in de omgeving van Canet de Mar

Dan de omgeving van camping Globo Rojo. Vanaf de camping steek je de straat over, vervolgens ga je door een gebouw (heel apart) en dan ben je op het strand. Hier vind je twee strandtenten, die trouwens niet bepaald strandtentprijzen voeren. De zee was op onze eerste dag enorm wild, maar in de dagen daarna werd dat gelukkig minder.

Vanaf de camping loop je in ongeveer tien minuten naar Canet de Mar. Dat kan via de grote weg of over de boulevard. Ik ben een paar keer ‘s ochtends vroeg gaan wandelen over de boulevard. Dat was echt een feest! Al die mensen die ‘s ochtends aan het sporten zijn of alvast een duik in zee nemen. Van die ochtendwandelingen heb ik echt genoten. Naast de camping vind je trouwens een grote supermarkt, de Dia.

Een ander pluspunt is de afstand tot Barcelona. Canet de Mar heeft een klein station met een rechtstreekse verbinding naar de Plaça Catalunya in Barcelona. Je stapt in het rustige Canet in en komt vervolgens in het hart van bruisend Barcelona. De treinrit van een klein uur hebben wij twee keer gemaakt. Canet de Mar zelf is trouwens niet zo heel boeiend, al kan je er wel wat eten en drinken. Met de auto ben je ook zo in Calella, dat enorm toeristisch is. Hier hebben we op onze verjaardagen (die van onze jongste zoon en een week later op die van mij) taart gegeten.

De boulevard van de camping naar Canet de Mar.
Vanaf de camping kun je prima Camp Nou van FC Barcelona bezoeken.

Informatie over de camping

Camping Globo Rojo
Adres: Carrer Drassanes de Pla, 46, 08360 Canet de Mar
Land: Spanje
Afstand vanaf Utrecht: 1460 km
Geopend: april-september
Aantal plaatsen: ca. 150
Website: Camping Globo Rojo

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Marije Onderwaater

(Eind)redacteur

I love slapen onder een tentdoek! Met mijn vriend en onze zoons van 11 en 14 jaar ga ik graag op pad met onze Campooz Fat Freddy tenttrailer. Het liefst naar een zonnig land! Stiekem vind ik met een camper op pad gaan trouwens ook héél leuk! Dat tentdoek denk ik er dan wel even bij…