Camping de Sologne in Salbris: doorreiscamping langs de Franse A71

Martine van Kuler

Wij rijden meestal niet in één keer naar onze vakantiebestemming. Soms pakken we een hotel, maar meestal overnachten we op een camping nabij de snelweg. Onderweg naar Spanje eindigde onze eerste reisdag op camping de Sologne in Salbris, niet ver van de Franse A71. Een prima doorreiscamping.

Vakantie

Op een vroege zaterdagochtend trok ik de voordeur achter me dicht: vakantie. Vanaf de woensdag erna had ik een camping in Spanje geboekt, maar verder lag niks vast. De eerste dag hoopten we in ieder geval voorbij Parijs te komen. En route!

Camping de Sologne

Parijs werd zonder problemen gehaald, dus toen halverwege de middag de temperatuur opliep en de kinderen smeekten om een duik, besloten we op zoek te gaan naar een camping. De eisen: niet te ver van de snelweg én met een zwembad. Na een beetje googlen kwamen we uit bij camping de Sologne in Salbris. De middelgrote camping ligt op ongeveer 650 kilometer van Utrecht langs de Franse A71.

De ontvangst was zeer vriendelijk. De Franse dame achter receptie was goed gemutst en sprak bovendien prima Engels. Ze wees ons een mooie plek aan de oever van het naastgelegen vismeer.

Camping de Sologne in Salbris.

Doorreiscamping met zwembad en restaurant

Zwemmen is in de visvijver verboden, maar gelukkig heeft camping de Sologne een zwembad. Nou ja, zwembadJE. Maar de kids waren allang blij dat ze even konden plonsen en wij konden er heerlijk langs de rand relaxen in de ligstoelen.

In het dorpje Salbris was weinig te beleven, dus wij besloten ’s avonds op de camping wat te eten. Dat was prima en betaalbaar. Na een warme douche in het wat verouderde, maar schone sanitairgebouw, gingen we niet te laat op één oor.

Baguette uit de automaat

De volgende ochtend werden we al vroeg gewekt door gekwetter. Rond de caravan had zich een eendenfamilie verzameld. Reuze gezellig. Lang hebben we niet van hun gezelschap genoten, want het was aankoppelen en wegrijden.

Camping de Sologne heeft geen winkeltje. Wél kun je baguettes en croissants uit een broodautomaat halen. Of ze vers waren weet ik niet, want ik had in het dorpje een boulanger gespot. Daar stopten we en dat was een goede keuze. Met een zak vol warme croissantjes en pain au chocolat vervolgden we onze weg. Op naar nieuwe avonturen. En camping de Sologne? Het zou zomaar kunnen dat we daar nog eens terugkeren, want het is voor ons een prima doorreiscamping. Oh ja, voor een nachtje betaalden we ongeveer 25 euro.

Informatie over de camping

Geopend: april-september
Aantal plaatsen: 96
Website: Camping de Sologne

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Martine van Kuler

(Eind)redacteur

Het zonnetje dat door het tentdoek schijnt, het geluid van zingende vogels, in de buitenlucht ontbijten met verse croissantjes. Daarom houd ik zo van kamperen!