Luxe halfintegraal
De Bürstner Signature trapt af met twee varianten: met enkele bedden (SMT) en met een queensbed (SFT). Binnen deze twee plattegronden is er keuze uit een indeling mét elektrisch verstelbaar hefbed (SMT/SFT 7.1) en zonder hefbed (SMT/SFT 7.0).
Vlakke kap of panoramaraam
Bij de 7.1-indelingen is het hefbed volledig geïntegreerd in het plafond. Aan de buitenkant is al te zien om welke indeling het gaat. De 7.0-varianten hebben aan de voorkant een panoramaraam, waar hogere de 7.1-indelingen een vlakke kap hebben. De stahoogte in de indelingen met hefbed is alsnog een flinke 1,98 meter.
Gfk-achterzijde
De achterzijde van de Signature bestaat uit één stuk dat is gemaakt van gfk. De achterverlichting vormt een strakke lijn die aan elke zijde naar twee kanten uitloopt.
Ducato of Sprinter
Als basisvoertuig is er keuze tussen de Fiat Ducato en de Mercedes Sprinter, beide op een AL-KO-chassis.