Sun Living V 60SP TentTop
Naar de Moezel met de Sun Living V 60SP TentTop.

Gezin in een buscamper: op pad met de Sun Living V 60SP TentTop

Martine van Kuler

Met z'n vieren slapen in een buscamper. Het lijkt een hele uitdaging, maar de Sun Living V 60SP TentTop heeft vier slaapplaatsen dus het zou moeten kunnen. Martine nam de proef op de som en ging met haar gezin een lang weekend kamperen.

Tijdens de Caravan Salon vorig jaar overnachtte ik voor het eerst in een buscamper. Een Pössl, die Marije en ik konden lenen van buscamper.nl. Super fijn natuurlijk, maar het was best even wennen. Marije en ik kennen elkaar door en door, maar in de buscamper hadden we ongeveer een vierkante meter leefoppervlakte, dus dat was af en toe best passen, meten en geduld hebben. Dus toen ik de kans kreeg het Hemelvaartweekend met mijn gezin door te brengen in een Sun Living V 60SP TentTop was ik enigszins sceptisch. Met vier personen in een buscamper zou een hele uitdaging worden, of toch niet…?

Sun Living
Een weekend op pad met de Sun Living V 60SP TentTop.

Buscamper met een slaaphefdak

Ik geef toe dat mijn beeld van campers enigszins vertroebeld is. Door mijn werk voor Campingtrend zie ik immers zoveel enorme exemplaren, dat ik een buscamper al snel ‘een kleintje’ noem. Dus toen ik voor kwam rijden met de Sun Living V 60SP TentTop en mijn kinderen van 11 en 13 jaar enthousiast riepen: “Wow, wat is-ie groot”, schaamde ik me diep voor mijn ‘prinses op de erwt’-gedachte.

De Sun Living V 60SP TentTop is 5,99 meter lang, 2,05 meter breed én hij heeft vier slaapplaatsen. Een tweepersoonsbed achterin én een slaaphefdak waar twee personen kunnen overnachten. Het bed is bereikbaar via een ladder. Het pop-updak is voorzien van een zwanenhalslampje en het doek – uitgerust met een insectenhor – is vrijwel helemaal open te ritsen voor een optimale buitenbeleving. Je kunt vast wel raden waar mijn kroost wilde slapen.

De keuken was voorzien van een kooktoestel en een compressorkoelkast en ook de badkamer had alles wat een kampeerder onderweg nodig heeft: een toilet, een wastafel en een douche, al hebben we die laatste niet gebruikt.

Sun Living V 60SP TentTop
Heerlijk slapen onder het hefdak.

Met de Sun Living V 60SP TentTop naar de Moezel

Voor onze kampeertrip hadden we vier dagen uitgetrokken. Toen ik Jos vertelde dat we naar de Duitse Moezel wilden, vond hij dat een nogal ambitieus plan. Want: te veel kilometers. Eigenwijs als ik ben zetten we tóch koers naar de Moezel. We hebben namelijk niet zo vaak een camper te leen, dus we wilden er zo goed mogelijk gebruik van maken.

De eerste dag reden we via Xanten, waar we het archeologisch park bezochten, naar Keulen. We hadden geluk en bemachtigden het laatste plekje op Camping Berger, een prima camping aan de Rijn met restaurant en Biergarten.

Camperen - een andere manier van kamperen

De volgende ochtend reden we richting de Moezel. Waar we met de caravan meteen naar de volgende camping zouden rijden, besloten we nu een omweg te maken en via de Geierlay hangbrug – aanrader – te gaan. Als je met een camper op vakantie bent, je geen fietsen mee hebt en vanaf de camping een uitstapje wil maken, moet je je hele handel weer inpakken, je luifel indraaien enzovoort. De camper is immers ook je vervoermiddel. Dat was voor ons even een andere manier van denken én van vakantie vieren.

Na een heerlijke wandeling over en rond de Geierlay kwamen we aan het eind van de middag aan op Moselcamping Alf. In dit artikel lees je meer over deze camping én over de uitstapjes die je in de omgeving kunt maken.

wijn buscamper
Een weekendje met mijn gezin in een buscamper... Het was hartstikke relaxed.

Dak inklappen, luifel indraaien en gáán

Na twee nachtjes op deze camping was het tijd om weer naar huis te gaan. Rustig ontbijten, dak inklappen, luifel indraaien, alles in de kastjes en gáán. Een weekendje naar de Moezel met een camper is ons reuze goed bevallen. Wat betreft de afstand; wij vonden het goed te doen.

Ook de buscamper was een succes. Eerlijk is eerlijk: je kunt niet met z’n vieren tegelijk besluiten je aan te kleden of iets te pakken, want dan sta je elkaar echt in de weg. Wij hadden prima weer, dus even buiten op je beurt wachten was geen probleem. De wat koelere avonden konden we prima met z’n vieren binnen in de camper doorbrengen. Dus mijn zorgen waren tevergeefs. Zeker voor een korte kampeertrip kun je als gezin prima op pad met de Sun Living met slaaphefdak.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Martine van Kuler

(Eind)redacteur

Het zonnetje dat door het tentdoek schijnt, het geluid van zingende vogels, in de buitenlucht ontbijten met verse croissantjes. Daarom houd ik zo van kamperen!