Bürstner Delfin is een lekker ruime halfintegraal in zeven indelingen

Luc Schaepkens

De Bürstner Delfin halfintegraal bestaat al sinds 2003. Destijds stond hij op het onderstel van een Renault Master. De Delfin verdween even uit beeld, maar kwam in 2020 opnieuw in de showroom te staan. Nu naar keuze op een Citroën Jumper of – tegen meerprijs – op de Fiat Ducato. De opvallende blauwe streep aan de zijkant is verdwenen (behalve bij de Harmony Line-uitvoering). Zijn populariteit bij het koperspubliek is gebleven.

De Bürstner Delfin

De Bürstner Delfin halfintegraal is er in maar liefst zeven verschillende uitvoeringen. Natuurlijk met de nodige bedvarianten. Van een Frans bed via enkele bedden en een queensbed naar zelfs alleen een hefbed. Die laatste variant is wel apart. Deze T 680 G heeft namelijk geen vast bed aan boord en dus geen slaapkamer achterin. In plaats daarvan een badkamer over de complete breedte van de camper. Alle indelingen hebben een trendy look en een ruim opgezet interieur.

Bürstner Delfin heeft veel ruimte te bieden

De kenmerkende blauwe streep zoek je tevergeefs op de standaarduitvoering van de vernieuwde Delfin. Wel prijkt er op de zijkant nog het logo met de dolfijn. Zoals gezegd is hij er in zeven verschillende indelingen. Welke indeling je ook kiest, de vloer kent geen opstapjes. Hij is van voor tot achter helemaal vlak. De keuken en het woongedeelte bieden veel bewegingsvrijheid. In alle indelingen – behalve in de T 680 G – kun je optioneel kiezen voor een hefbed. Het aantal beschikbare slaapplaatsen komt daarmee op vijf. Dat je in de Bürstner Delfin lekker de ruimte hebt, blijkt ook uit de aangename stahoogte van 2,12 meter. Het dak van deze halfintegraal camper is van gfk. Een extra brede XL-deur geeft toegang tot het woongedeelte. De ventilatieramen zijn van dubbel glas en extra getint.

Ook als Harmony Line

De Bürstner Delfin is er ook in een extra luxe Harmony Line-uitvoering. Hij heeft dan ook weer de kenmerkende blauwe streep aan de zijkant. Al kun je nu desgewenst ook kiezen voor bruin. Of beter – zoals Bürstner het noemt – Blue of Mocca. De cabine van de Harmony Line-uitvoering is niet wit, maar zilver van kleur. Daar komen ook nog de fraaie 16 inch lichtmetalen wielen bij. Verder zien we een sunroof en centrale vergrendeling ook op de opbouwdeur. De interieurkleuren zijn bruin en wit. De bekleding heeft het Harmony Line-stiksel.

SpecificatiesSpecs Bürstner Delfin T 680 G

Basisvoertuig:: Citroën Jumper / Fiat Ducato 2.2, 120 pk
Afmetingen (lbh):: 6,95 / 2,32 / 2,95 meter
Leeggewicht:: 2930 kilo
Laadvermogen:: 570 kilo
Maximaal gewicht:: 3500 kilo
Zit-/slaapplaatsen:: 4 / 4
Prijs:: vanaf 79.350 euro
Website:: Bürstner

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Luc Schaepkens

Redacteur