Pro-User Diamant TG fietsendrager vakantie

Voor het eerst de fietsen op de vouwwagen met de Pro-User Diamant TG fietsendrager

Marije Onderwaater

Nooit eerder namen we onze fietsen mee naar de camping. Met de vouwwagen leek dat me lastig en veel gedoe. Dit jaar kregen we de Pro-User Diamant TG fietsendrager en kwam daar verandering in. Voor het eerst vervoerden we de fietsen op onze tenttrailer en dat ging hartstikke goed!

In een eerder artikel op Campingtrend schreef ik al dat een vakantie met de camper ervoor zorgde dat we nu echt graag eens werk wilden maken van een fietsendrager op onze Fat Freddy-tenttrailer. Dat begon met het installeren van een adapter op de dissel, waarvoor we naar Vouwwagenzaak in Amersfoort gingen. De Pro-User Diamant TG paste daar perfect op. In eerste instantie gebruikten we hem niet meteen voor onze kampeertripjes, maar wél voor een hotelweekend Zoutelande en een weekendje Texel. En we gebruikten de fietsendrager al een paar keer voor de zogenoemde last mile; zo parkeerden we de auto bij een transferium vlakbij de halve marathon van Schoorl en fietsten naar de start, en in Hengelo omzeilden we de parkeerdrukte bij de FBK Games door twee kilometer verderop te parkeren en het laatste stuk te fietsen. Eerlijk gezegd ging hiermee al een wereld voor ons open!

Fietsen Texel
Fietsen op Texel

Drie fietsen mee

Deze zomer was het dan eindelijk zover en gebruikten we de Pro-User Diamant TG fietsendrager waarvoor we hem hadden bedoeld: om de fietsen mee te nemen naar de camping. De fietsendrager heeft standaard twee oprijgoten en wij hebben er nog een derde optionele oprijgroot bij. Het was even puzzelen welke fietsen we het beste konden meenemen. We zijn namelijk met z’n vieren. Uiteindelijk besloten we mijn fiets mee te nemen (die een kussentje op de bagagedrager heeft), de fiets van onze oudste zoon en de vouwfiets. Op de vouwfiets kan ook onze jongste zoon fietsen en voor verdere tochtjes kon hij achterop. Overigens kozen we voor onze Texel-trip in mei ook voor mijn fiets en die van onze beide zoons. Eenmaal op het eiland, huurden we nog een fiets voor mijn vriend. Een dergelijke constructie hadden we ook in gedachten wanneer we op vakantie wat langer wilden fietsen.

Pro-User Diamant TG fietsendrager vouwwagen
Daar gaan we!
Pro-User Diamant TG fietsendrager ingeklapt
De fietsendrager ingeklapt

Fietsen in Slovenië

Onze vakantie begon dit jaar in Slovenië, waar we meteen plezier hadden van onze fietsen op de enige dag dat het niet met bakken uit de lucht kwam. We fietsen vanaf onze camping naar het meer van Bled. Normaal gesproken een rechttoe-rechtaan-tochtje van 2 kilometer over een vrij vlakke weg. Maar omdat er juist nu onderhoudswerkzaamheden aan dat fietspad waren, werden we gedwongen een omweg via een flinke berg te nemen. Dat maakte niet uit, want uiteindelijk kwamen we bij dat prachtige meer uit. Lekker op onze eigen fiets terwijl de toegangsweg naar het stadje vol auto’s stond. Sowieso vind ik het zo bijzonder om met je eigen fiets in het buitenland te fietsen. Onze verdere vakantie gingen we op de bonnefooi naar campings en hebben we niet meer zoveel gefietst. Wél gebruikten we de fiets regelmatig op de camping, bijvoorbeeld om met een volle waszak richting de wasmachine te gaan.

Fiets Bled
Marije fietste naar het meer van Bled in Slovenië.

Plezier van de Pro-User Diamant TG fietsendrager

Tot nu toe hebben we dus al veel plezier gehad van de Pro-User Diamant TG fietsendrager, ook omdat hij heel makkelijk in gebruik is. In de toekomst wil ik ook mijn racefiets eens meenemen op vakantie óf naar een ander gebied in Nederland om daar een rondje te fietsen. Wil je meer weten over deze fijne fietsendrager? Klik dan op onderstaande button.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Marije Onderwaater

(Eind)redacteur

I love slapen onder een tentdoek! Met mijn vriend en onze zoons van 11 en 14 jaar ga ik graag op pad met onze Campooz Fat Freddy tenttrailer. Het liefst naar een zonnig land! Stiekem vind ik met een camper op pad gaan trouwens ook héél leuk! Dat tentdoek denk ik er dan wel even bij…