ZOEK BINNEN ARTIKELEN

Home Iridium, elektrisch aangedreven camper met haken en ogen
Iridium, elektrisch aangedreven camper met haken en ogen
Campers

Iridium, elektrisch aangedreven camper met haken en ogen

  1. 29 januari 2019, 17:00
  2. 0 Reacties

De Iridium  halfintegraal is krap zeven meter lang. Met 170.000 euro ex bpm (als die er al bijkomt) is hij nogal aan de prijs. Met de 106 kWh sterke accu’s die in de bodem zijn weggewerkt, heeft deze elektrisch aangedreven camper een actieradius van circa 300 kilometer. 

Beperkt gebruiksklaar

Het begin is er: de elektrische camper gaat in productie en je kunt er mee op vakantie. Toch zijn er wat haken en ogen die nog moeten worden opgelost. Zo duurt het opladen via het 230 volt netwerk nu ruim een dag. Om het probleem van de lange oplaadtijd te omzeilen, is er een 50 kW snellader waarmee het in vier uur mogelijk is. Aan een dubbel zo snelle lader wordt momenteel gewerkt. Daarmee zou je nog maar twee uur kwijt zijn om je camper weer helemaal vol te tanken.

Iridium

De Iridium komt nog dit jaar op de markt. Dat is in ieder geval de planning van de bouwer, het Duitse WOF GmbH. In juli of augustus zijn de eerste exemplaren – die de Fiat Ducato als basis hebben – klaar. Voor de opbouw zorgt het kleine, maar zeer ervaren bedrijf Maurer. Elke camper wordt gebouwd naar wens van de koper. Een ander aandachtspuntje is het gewicht; de elektrische camper zet 4000 kilo op de weegschaal. In Duitsland mag je er wel mee op de openbare weg, maar dan niet harder dan 80 kilometer per uur. Voordeel daarvan is wel dat je weer langer met je accu doet. Hoe een en ander in Nederland – naar Nederlandse wetgeving – wordt geregeld, is nog niet bekend.

Wij bespraken de Iridium eerder en hadden hem in onze liveshow tijdens de CMT

VORIGE BERICHT VOLGENDE BERICHT

REAGEER OP DIT ARTIKEL

GERELATEERDE ARTIKELEN

MEER Campers NIEUWS