Carthago e line

Het Carthago nieuws voor 2019

Campers

Carthago laat een omzet zien van 350 miljoen euro, een plus van 16,6%. Met 1300 medewerkers werden afgelopen seizoen 5200 campers gemaakt en verkocht. Ze zijn er trots op. Wat is het nieuws voor komend seizoen?

Wens van klant centraal

Het nieuws van dochter Malibu kon je hier al eerder lezen. Groot nieuws is de buscamper Charming Van GT met dakraam. Daarbij lukte het om 80 kilo van het totaalgewicht af te snoepen. Op de foto hieronder het nieuwe dakraam in de Van. Leichtbau stond bij alle series bovenaan het verlanglijstje. De magische grens van 3500 kilo en zoveel mogelijk laadvermogen overhouden is door de hele branch hét aandachtspunt. Daarnaast waren het vooral de wensen van de klant die bepaalden wat er voor komend seizoen verder nog is aangepast bij Carthago.
Malibu Van dakraam

I 141 LE

Nieuw en compact is de I 141 LE, een integraal zowel als C-Tourer en C-Compactline verkrijgbaar. Blijft onder de 3500 kilo, is 6,36 meter lang en heeft achterin enkele bedden. Slin is de douchewand die over het toilet getrokken kan worden. Prijs in Duitsland vanaf 78.000 euro.
141 LE Carthago
141 LE interieur

Nieuwe voorkant

Bij de integraal serie Liner zien we een nieuwe voorkant. Met dwarse ribbels in de grill De Chic C-Line krijgt bovendien een nieuwe achterkant van dubbelwandig GFK. Binnen blijft evenveel ruimte, van buiten scheelt het 13 centimeter in de lengte. Carthago patenteerde een nieuwe tv-wand in alle modellen met een queensbed. De wand scheidt de woonkamer en slaapkamer van elkaar. De tv hangt meteen aan het voeteneinde van het bed. De XL-versies met tandemas kregen een ruimer bad compleet met handdoekwarmers.

Conservatief

Hoewel Carthago naar eigen zeggen qua interieur een conservatief merk is, komen er toch steeds meer interieurs met een bi-color uitvoering. Hout in combinatie met lichte tinten in meubeloppervlakken maken het geheel vriendelijk en warm. Steeds meer klanten kiezen ook voor een oven in de keuken.
Carthage Chic C
Voor de dubbele bodem is er een opbergsysteem ontwikkeld dat precies past. Ordnung in de kelder. En de lading kan niet schuiven. Andere aanpassing: de monitor van de achteruitrijcamera staat voortaan links naast het stuur. Dat is met achteruitrijden prettig, omdat de afstand naar de spiegel zo een stuk kleiner is. De prijzen veranderen nauwelijks, al naar gelang het gekozen  model gaan ze met 0,2 tot 0,7% omhoog.
www.carthago.com

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Relevant