ZOEK BINNEN ARTIKELEN

Home Contact Termen en begrippen

Termen en begrippen

Veelgebruikte termen

Impressie – Ook wel ‘view’ of ‘vertoning’ genoemd. Eén impressie staat gelijk aan het één keer tonen van een banner op een website.

Pageview – Niet te verwarren met impressie. Een pageview is één vertoning van een website pagina. Op één pagina kunnen meerdere banners staan en dus meerdere impressies genereren.

CPM – Cost Per Mille: De kosten per 1.000 vertoningen van een banner.
Voordelen CPM: hoewel het aantal vertoningen geen enkele garantie geeft voor resultaat, heeft CPM ook haar voordelen. Wanneer de adverteerder op basis van CPM betaalt, is hij er namelijk zeker van dat de advertentie voor een groot publiek is vertoond en dus een groot bereik wordt behaald. Indien de advertentie vertoond wordt op websites die goed aansluiten bij de doelgroep van de adverteerder is dit waardevol voor bijvoorbeeld de merkbekendheid.

CPC – Cost Per Click: De kosten per klik op een banner, advertorial of tekstlink.

CTR – Click Through Rate: Het percentage kliks op een banner ten opzichte van het aantal impressies.

Hoe bereken ik het aantal impressies dat ik voor een bepaald budget krijg?
Budget / CPM X 1.000 = aantal impressies.

Hoe bereken ik het benodigde budget?
Aantal vertoningen /1.000 X CPM = Benodigd budget

Neem contact met ons op!

Bekijk ook:
Online adverteren
Van print naar online
Adverteren Nieuwsbrief
Termen en begrippen