Concorde

Concorde: kwaliteit voor kwantiteit

Campers

Camperbouwer Concorde zou momenteel meer campers kunnen verkopen dan hij doet. De camperbouwer kiest er bewust voor om dit niet te doen. Kwaliteit, daar gaat het om.

De kwaliteit van Concorde is stabiel

De campermarkt is booming. Verkooprecords rijgen zich aaneen. De fabrikanten moeten hun best doen de vraag bij te houden. Het Duitse campermerk Concorde zou nog meer campers kunnen verkopen. De vraag is er namelijk. Maar het merk kiest er bewust voor om dit niet te doen. Ze willen hun aandacht bij de kwaliteit houden en nemen voor elke camper de tijd. Voor het bouwen en het controleren. Dit gebeurt in nauw overleg met de toeleveranciers.

Concorde interieur

Excuses voor de wachttijd

Het merk biedt – bij monde van marketing- en bedrijfsleider Markus Frietag – zijn excuses aan voor de ontstane wachttijden. Die kan – afhankelijk van het gekozen model – inmiddels oplopen tot een jaar. Maar een hogere productie – een snellere bouwtijd – zit er niet in. Dat zou ten koste gaan van de kwaliteit. En dat is een no go voor Concorde. Daarom rollen er precies 407 campers per jaar van de band.

De Pre Delivery Inspection bij Concorde.

Elk exemplaar gaat na de bouw naar de afdeling QM. Dat staat voor Qualitätsmanagement. Daar ondergaat elke camper een zogenaamde PDI, een Pre Delivery Inspection. Twee ervaren medewerkers checken de camper van boven tot onder. Eventuele fouten worden hersteld. Daarover krijgt het personeel informatie om een dergelijke fout in de toekomst uit te sluiten.

Controle en after sales belangrijk

Ook Concorde merkt dat de vraag hoog is. Dat de ontwikkelingstijden korter worden. Dat toeleveranciers alle zeilen bij moeten zetten. Juist daarom is het eigen controlesysteem belangrijk. Het merk zet ook in op de after sales. Daarvoor staan vijftig – op dit vlak goed opgeleide – medewerkers op zestien verschillende locaties in Duitsland klaar voor de klant. Ook is er – via de eigen website – een zogenaamde hotline die antwoord op vragen kan geven.

Concorde

Heeft de klant een probleem dat het prettig reizen in de weg staat, dan is dat wat Concorde betreft een noodgeval. De klant kan dan zonder afspraak meteen terecht. Bijvoorbeeld voor een verwarming die het niet doet. Of ruitenwissers die ermee ophouden. Moet je wel een afspraak maken, dan dien je rekening te houden met een wachttijd tot aan zes weken.

Naar de site van Concorde.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Relevant