
Challenger 338 verstopt badkamer
Campers 14-09-2019 | Luc SchaepkensNatuurlijk heeft Challenger weer iets bijzonders. Onder het queensbed van de Challenger 338 halfintegraal zit een badkamerwand verstopt. Compleet met dubbele wastafel en grote spiegel.
Halfintegraal met verrassing
Challenger heeft elk jaar iets ‘geks’. In die zin, dat je het nooit eerder zag bij een andere fabrikant. Out of the box denken zogezegd. Want wie heeft er nou een camper met deuren aan beide kanten van de woonruimte? Of een kinderkamer met een dubbel stapelbed als hefbed achterin? Ook dit jaar is er weer een gadget. Challenger maakt van een queensbed een hefbed en gebruikt de ruimte daaronder om een complete badkamerwand tevoorschijn te laten komen.

Letterlijk een variabele indeling
De wand staat, als het bed omhoog is, in het midden van de camper. Met twee wastafels en vooral heel veel ruimte er omheen. Zes vierkante meter om precies te zijn. Onder het queensbed vandaan kun je een grote spiegel laten zakken. Je zou er thuis bijna jaloers op worden. Bij Challenger zeggen ze dat ze simpelweg de slaapkamer schrappen om meer ruimte voor de badkamer over te houden. Hoe variabel wil je het hebben?
Badkamer als thuis
De twee kledingkasten achterin blijven bruikbaar. Of je er nu een badkamer of slaapkamer van maakt. Extra opbergruimte bieden de zogenaamde Easy Boxen achter de dubbele wastafel. Hier past bijvoorbeeld heel handig de vuile was in. Of het rondslingerende kinderspeelgoed. Verder zien we een separate douchecabine, een toilet en zelfs een derde wastafel. Kun je toch je tanden poetsen als je partner wat langer blijft liggen.

Gewoon mét garage
Het zogenaamde Maxi Bad – seperate douche, toilet en wastafel – staat in zijn geheel nog voor de wand met dubbele wastafel. Via schuifdeuren kun je de badkamer afsluiten. Zowel aan de kant van het bed, als aan de kant van de keuken. Of beiden. Het elektrisch te verstellen queensbed neemt op deze manier alleen ruimte in als je het nodig hebt. En ja, er is desondanks gewoon een garage waar de fietsen in passen.

Voorin zien we twee langsbanken tegenover elkaar als zithoek. Daarboven hangt een tweede hefbed. Ook weer heel variabel te gebruiken. Want van de twee banken maak je heel gemakkelijk zitplaatsen voor onderweg. Compleet met gordel en Isofix-aansluiting voor de kinderzitjes. Basis voor de Challenger 338 is de Ford Transit. Hij kost in Duitsland vanaf de fabriek 56.690 euro. Wil je er een Fiat Ducato onder? Dan kost hij 1000 euro meer. Bij ons moet er dan wel nog bpm bij.