ZOEK BINNEN ARTIKELEN

Home Campingtrend Jaaroverzicht 2017 (2)
Campingtrend Jaaroverzicht 2017 (2)

Campingtrend Jaaroverzicht 2017 (2)

1. 30 december 2017, 11:00
  2. 0 Reacties

Het tweede deel van ons Campingtrend Jaaroverzicht 2017. We pakken de draad halverwege het jaar op en kijken wat afgelopen jaar door jullie het meest gelezen werd op onze site.

Juli 2017

Een nieuw woord in het nieuws: fipronil. Het zal een heuse crisis blijken te worden. We laten de eitjes deze maand links liggen. De Adria Action 391 PH is terug van weggeweest en dat willen we weten. Hij is 30 centimeter langer dan zijn voorganger en heeft aan de voorkant een groot panoramaraam. Challenger heeft weer eens iets nieuws. De halfintegraal camper Genesis met duobed, een stapelbed als hefbed boven een zithoek helemaal achterin. Ideaal voor de kids.

Jaaroverzicht 2017

Augustus 2017

Deze maand met afstand het best gelezen: het artikel over de wel heel bijzondere Coco caravan van Dethleffs. Lichtgewicht met 638 kilo. Ander interieur dan we tot nu toe kenden. Een luifel die niet alleen aan de zijkant, maar ook aan de achterkant beschutting geeft. De naam komt van Cocooning en Comely. Hij blijkt meteen al een hoge aaibaarheidsfactor te hebben. Volkswagen komt met een eigen camper op basis van de nieuwe Crafter, de studie California XXL. Bij de campers constateren we dat vierwielaandrijving de nieuwe trend is.

September 2017

Irma raast met 300 kilometer per uur over de eilanden Sint Maarten en Eustasius. De Combi Camp Valley, de tent op een aanhanger die binnen de minuut staat, trekt de aandacht. Net als de zelfbouw teardrop Sprig.

Oktober 2017

De Catalanen kunnen in een referendum stemmen over onafhankelijkheid. De in het vorig overzicht al genoemde vouwwagen voor achter de fiets is te bewonderen in Utrecht en Hymer zet stappen met haar nieuwe 704 B SL. Globe-Traveller komt uit Polen en valt op door modellen met een dichte achterkant. Nieuwste spruit is hun Rookie. De Herocamper teardrop caravan valt op, hij heeft nu ook een Nederlandse dealer.

November 2017

Custom Camp uit Hengelo bouwt voor hele bijzondere mensen een hele bijzondere camper. Custom Camp goes USA leest als het bijzondere verhaal dat het is. Ook de Kinglet Hardtop daktent trekt de aandacht. Niet alleen campers en caravans doen het goed. Ook tenten, waaronder daktenten, vouwwagens en trailers zijn populair dit jaar. Campermerk Wingamm bestaat 40 jaar en zet ter ere daarvan een bijzondere Micros in de showroom.

December 2017

De laatste loodjes. We maken ons op voor de Vakantiebeurs en de Caravana volgende maand. Maar eerst nog even langs de kerstmarkten tijdens het winterkamperen. Op dit moment staat de VW Caddy als camper, een maatje kleiner, bovenaan in de trending-lijst.  We breien een eind aan 2017 en kijken uit naar weer een nieuw mooi kampeerjaar.

VORIGE BERICHT VOLGENDE BERICHT

REAGEER OP DIT ARTIKEL